Gud har köpt en gruppbiljett!



I dag fick jag en bild. Gud har köpt en gruppbiljett för alla människor att gratis få åka med .Han har betalat resan med sitt eget blod då han gav sitt liv genom Jesu död på korset. Det står att läsa i John 3: 16 ." Ty så älskade Gud världen att han gav den sin ende Son på det att var och en som tror på honom inte ska gå under utan ha ett evigt liv"
Det vi behöver göra är att ta emot fribiljetten och  hålla kontakt med Reseledaren och  övriga medresenärer. Det finns gott om plats!
Men så finns det en del som letar efter resor, en del efter sistaminutenresor. Andra söker inte alls. Andra vet inte om att det finns en resa reserverad för dem .
Vårt uppdrag som resenärer med fribiljett är skyldiga att tala om för andra  var de kan hämta biljett och vart resan går.
Den går hem där vi kom ifrån. Tillbaka till hemstaden ,till vår Faders hus där vi är  väntade likt den förlorade sonen .
Vi gick alla vilse står det men vi kan alla komma rätt igen. Välkommen med på resan! Du är älskad!

Kommentarer
Postat av: Rolf Ericson

Hallå! Jag upptäckte din blogg, därför att du kommenterat en blogg på Dagens sida. Nu ser jag att du har en sida man inte kammar igenom på en minut, så jag tackar för tillfället och återkommer mycket gärna för att se dina sidor. De ser verkligen intressanta ut. Vi som håller på med sådana här saker har fått konstnärliga gåvor,som vi kan använda på olika sätt. Hälsa gärna på och läs min hemsida. Öppen för tankar och idéer. http://www.rolferic.se

2009-02-25 @ 11:26:11
URL: http://bloggen.rolferic.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0