Min stund på jorden

 När jag var 7 år stod jag utanför biografen I Vetlanda och tittade på filmbilderna Det var Janet Leight i filmen Dimmornas bro. Inom mig sa jag:" En sån ska jag bli!" Jag var blyg så jag sa det inte till någon. När jag var 14 år var jag av en händelse på en teaterkurs i jönköping där en som var rektor för Skara Skolscen ,Profft hette han,sa till mig " Jag tycker att du ska söka in till min teaterskola i Skara. Jag skickar ansökningsblanketter". Jag var överlycklig men det varade inte längre än till jag fick ansökningshandlingarna .Man skulle ha fyllt 14 år och ha tagit realen! Men jag gav mig inte utan sökte in På Mariannelunds internatskola där man kunde ta realen på två år. Jag kom in och 1966 var jag klar med min examen och sökte in på Calle Flygares film o teaterskola i Stockholm .Jag var en av de lyckliga antagna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0