Moberg

Jag gick två år på Calle Flygares teaterskola. På kvällarna jobbade jag som påkläderska på Operan. Jag hade nått mitt mål.Att bli Skådespelerska! och snart blev jag erbjuden en huvudroll på film och blev Filmstjärna! Men film på 60-70-talet var inte min stil .Det var nästan naket i allting. Men man fick bita i det sura äpplet. Antingen ta det man blev erbjuden eller vara utan. Hade man inte de rätta kontakterna så var det en tuff värld att komma in i. Jag medverkade i ett 10-tal filmer en del större , en del mindre roller. På ett filmbolag ville man lansera mig utomlands men jag tackade nej och sökte mig till teatern. Först Lilla Teatern och sedan Maximteatern där jag bla spelade mot Gunnar Björnstrand, Siv Erics och Ulla Sallert. Jag träffade många underbara människor och en del mindre underbara. Den som gjort mest intryck på mig är Sif Ruud. Hon sa till mig några ord som jag aldrig glömmer:" Dig tror jag på!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0