Öckerö


1972 fick jag rollen som Katrin i Vilhelm Mobergs "Din stund på jorden". Äntligen en roll jag kände mig hemma i. En bra författare  ett bra manus och en bra regissör Per Sjöstrand. Även  en roll i "Raskens" i rollen Klangens Lena
Efter det gick jag fortbildning ett år på Statens Scenskola för skådespelare som arbetat i 5 år.

1975 hände något radikalt Jag blev frälst!
Det gjorde att jag omvärderade saker. Jag  la filmen och teatern på hyllan och sökte Guds vilja med mitt liv.
Det ledde till receptionist på teaterförbundet, resvärdinna med Svenska Journalen till Israel och Bibelskola på pingströrelsens utbildning för pastorer och missionärer.

 Där dök en dag en man upp från Öckerö som sedemera blev min man. 1978 gifte vi oss och flyttade till Öckerö där vi bodde i 28år och fick två underbara söner.En tid jag är tacksam för! Att bo så nära havet och  de kala bergen  var   en speciell upplevelse. De blev mina bästa vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0