Ords betydelse

Har du tänkt på vad ett ord kan betyda på gott eller ont? Om någon säger till dig: " Dig blir det inget av!" eller "Dig tror jag på!" så påverkar det dig positivt eller negativt. Du kanske undrar varför min blogg och min hemsida heter "Ordbukett". Det är för att jag kallar mig "Standup-lyriker. Jag talar bla på Kvinnofrukostar över ämnet "Från hjärta till hjärta-Ordbukett" Jag brukar säga att jag delar ut en bukett av ord där var och en får plocka sin egen bukett. För vi har så olika behov av olika sorters ord i olika tider av vårt liv. En del behöver uppmuntran. Andra en förmaning eller ett ord av tro , hopp , kärlek eller bara få sitta likt Ferdinand och dofta. Ord är viktiga på jorden- så slarva inte med orden! " Milda ord är som honungskakor. De är ljuvliga för själen och en läkedom för kroppen" Ordsp 16:24

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0