Evigt liv

Du är älskad!
Evigt liv
Vem får evigt liv?

Många tycker att det är svårt att förstå och läsa bibeln. Den är ju så stor och många vet inte var de ska börja att läsa.
Därför finns det en liten vers som kallas för "Lilla Bibeln "och som sammanfattar Bibelns  budskap.
Det står i Johannesevangeliet  kapitel 3 och vers 16.
Joh 3:16
"Ty så älskade Gud hela världen att Han utgav sin enfödde Son, på det att var och en som tror på honom inte skall förgås utan ha ett evigt liv".

Så älskar Gud dig , för du är en i världen!
Vad du behöver göra är att tro på honom(Jesus).
Svårare än så är det inte!

Det står i romarbrevet 10 vers 9-10
" Om du med din mun bekänner Jesus vara Herre
och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda,
- då blir du frälst!
Ty genom hjärtats tro blir man rättfärdig och genom munnens bekännelse blir man frälst!

Gud välsigne dig att ta emot dessa ord.
Gud vill att alla mäniskor ska bli frälsta och komma till kunskap om sanningen och Han har gjort en väg som håller för alla. Den vägen är Jesus Kristus
" Jag är vägen , sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig"  Joh 14:6
"Tro på herren Jesus så blir du med ditt hus frälst" Apostlagärningarna16:31
Bed en enkel bön från ditt hjärta och tacka Honom . Det gäller livet!
Lycka till!

Trosbekännelsen
Vi tror på Gud Fader allsmäktig,
himmelen och jordens skapare.
Vi tror ock på Jesus Kristus,
hans enfödde Son, vår Herre,
vilken är avlad av den helige Ande,
 född av jungfru Maria,
pinad under Pontius Pilatus,
korsfäst död och begraven,
nederstigen till dödsriket,
på tredje dagen  uppstånden igen från de döda,
uppstigen till himmelen,
sittande på allsmäktig Gud Faders högra sida,
därifrån igenkommande till att döma levande och döda.
Vi tror och på den helige Ande,
en helig allmännelig kyrka,
de heligas samfund, syndernas förlåtelse,
de dödas uppståndelse och ett evigt liv.


Psalm 23
" Herren är min herde,
mig skall inget fattas.
Han låter mig vila på gröna ängar;
Han för mig till vatten där jag finner ro,
han vederkvicker min själ;
 han leder mig på rätta vägar
för sitt namn skull.
Om jag ock vandrar i dödskuggans
dal fruktar jag inget ont,
ty du är med mig, din käpp och stav,
de tröstar mig. Du bereder för mig
ett bord i mina ovänners åsyn;
du smörjer mitt huvud med olja
 och låter min bägare flöda över.
 Godhet alenast och nåd skall följa mig
i alla mina livsdagar, och jag skall
 åter få bo i Herrens hus 
evinnerligen"

Evig vår
Nu blommar det! Våren är här!
Blommorna visar sig på marken!
Vintern är förbi. regntiden är förliden.
 Det är en ny tid!
Se på blommorna!
" Fråga blomman där i dalen
"säg vart vänder du din blick"
och hon svara skall " Mot solen. ty av henne liv jag fick"
Själen är ju ock en blomma som mot solen vänder sig O min Jesus må den vara riktad blott mot dig2
Lina sandell




Dela sidan på Facebook

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0