Vad roligt att just du tittar!

Vad trevligt att just du vill se min hemsida !
" Det kortaste avståndet mellan människor är ett leende"

Nils Bolander skriver i en tänkvärd dikt, som heter "Bara"

"Bara ett vänligt leende,
en hälsning varm och god
kan vara nog att skänka
en livstrött levnadsmod.

Bara en knuten näve och
några bittra ord kan släcka
 en människas glädje och begå
själamord....."



Små små ord....
"Små små ord av kärlek
 sagda varje dag
sprida över hemmet
solsken och behag".

Jag förmedlar ord och talar om ords betydelse bla på " Kvinnofrukostar, cafekvällar eller dagledigträffar"

" Ord är viktiga på jorden
- så slarva inte med orden!
Ord kan såra och förstöra
men också läka och beröra
Ord är viktiga på jorden
-  så slarva inte med orden!
Ord kan vara hårda och dömande
men också mjuka och ömmande.
Ord är viktiga på jorden
- så slarva inte med orden!"
Solveig

Jag läger ner denna hemsida 25febr
Söker ni ny röst till radio
 -eller inläsning av en text?
Föreläsare till en Kvinnofrukost
-eller en personalsamling?
Lyrik & vittnesbörd på en cafekväll
-eller bara en dikt till kaffet?

Mina anföranden kallar jag för " från hjärta till hjärta".
 Mitt budskap är mot främlingsfientlighet, hat, mobbing och våld - för kärlek, vänlighet och alla människors lika  värde.
Min önskan är att förmedla ett mjukare samhälle där alla är värdefulla.

" Du vet väl om att Du är värdefull . Att du är viktig här och nu . Att Du är älskad för din egen skull för ingen annan är som Du!


Jag gör även personliga Minitavlor med ett tänkvärt ord.

I stället för en blomma som snart vissnar
- En chokladask som fort tar slut .
Ge en liten tavla med ett tänkvärt ord   
     Pris: 30:- eller en liten tändsticksask 10:-15:- 20:-
eller ett vykort 5:-
Har även en bordskalender 2010 med 12 målningar
     Pris 95:- 

Tycker du att det är för smått så har jag stora tavlor också
Böcker och CD. Vill du se?
Min blogg finns kvar  www.ordbukett.blogg.se 


Email: [email protected]

Tack för at du har tittat Ha det så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0