Snart är det jul igen!

Ja vad tiden går fort! Jag glömmer bort att jag har en blogg också. Vet inte om någon läser det men att
 
byta ett ord eller två gör det ofta lättare att gå! Vad har du för känslor inför julen? Att det är jobbigt med allt som man ska göra Ta fram julsakerna, förbereda vad du ska ge för julklappar, inte missa något på julbordet och gottebordet. Vem ska ni vara hos? Någon har sagt att julen är Kvinnornas  Vasalopp! Man stressar och grejar,
"Hon hade just ställt in skinkan och skulle precis ta  fram julkorven då ambulansen kom"..
Inte ska det väl behöva bli så men jag tror att många känner stress inför julen Alla förväntningar som ligger i luften
Men så finns det de där kloka som tar det med ro en dag ett ögonblick i sänder och njuter av varje dag.Idag är det 1 advent då tänder jag ett ljus tex.
Nils Bolanders dikt är min favoritdikt på julen Den heter
Julbön
 
"En enda sak vill jag be om när julen tänder sitt ljus. Inte om stämning och julfrid och orglars mäktiga brus Inte om kostbara gåvor och  festliga dignande bord Inte om vänners gamman och sövande fromma ord En enda sak vill jag be om på  betlehemsstjärnans fest Att barnet som allting förvandlar må bli mitt hjärtas gäst" 
Jag önskar dig en fridfull jul
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0